| Author |
Topic  |
|
|
torodd
Junior Member
United Kingdom
229 Posts |
Posted - 07/10/2008 : 04:00:42
|
| Burde Ehud Bahad bli president ? |
Edited by - torodd on 07/22/2010 03:14:26 |
|
|
knutso
Average Member
Norway
578 Posts |
Posted - 07/10/2008 : 13:07:50
|
Den iranske presidenten er kanskje en mer aktuell kandidat. Enhver som har litt gangsyn bør nå skjelve litt. Verden dreier seg om mer enn høyere bensinpriser. Her kommer Johannes Åpenbaring kap.9,13-20. Jeg har aldri sett på maken. Jeg har lest det ofte før, men nå begynner det å bli alvor:
Den sjette engelen blåste i basunen. Da hørte jeg en røst fra de fire hornene på gullalteret foran Guds ansikt. 14 Røsten sa til den sjette engelen, som hadde basunen: «Løs de fire englene som står bundet ved Eufrat, den store elven.» 15 Og de fire englene ble løst, de som sto klar og ventet på denne timen, denne dagen, denne måneden, dette året, for å drepe tredjedelen av menneskene. 16 Tallet på ryttere i hæren deres var tjue tusen ganger ti tusen – jeg hørte tallet på dem. 17 Og i mitt syn så hestene og rytterne deres slik ut: Mennene hadde brystpanser, farget som ild, hyasint og svovel. Hestene hadde hoder som løver, og ut av munnen på hestene sto ild, røyk og svovel. 18 En tredjedel av menneskene ble drept av disse tre plagene, av ilden, røyken og svovelen som kom ut av munnen på hestene. 19 For deres makt ligger i munnen, men også i halene. For halene deres ligner ormer med hoder, og med dem gjør de skade. 20 Men resten av menneskene, de som slapp fra disse plagene og ikke ble drept, de vendte ikke om fra det de hadde laget med sine egne hender, så de sluttet å tilbe det. De tilba de onde åndene og avgudsbildene av gull, sølv og bronse, stein og tre, de som verken kan se eller høre eller gå. 21 De vendte ikke om fra sine mord og sin trolldom, sitt horeliv og sine tyverier.
|
 |
|
|
knutso
Average Member
Norway
578 Posts |
Posted - 07/10/2008 : 14:10:12
|
Da Sadam Hussein levde tok han opp i seg selv den gamle historien om kong Nebudkadnesar som er hovedpersonen i Daniels bok kap.2 og utover. Jeg steilet litt da jeg så Sadam Hussein som kom opp av gjemmestedet. Han lignet veldig på slik Nebudkadnesar kan ha sett ut i Daniel 4.20-33. Og han ville jo være han - så ble han det også. Han bygde også opp den gamle byen Babylon. Jeg vet ikke hvordan det går med prosjektet i dag.
Det ser ut til at området sør i Irak (Basrah) og Iran (Abadan) er et viktig område i Daniels profeti fordi det er her de store elvene flyter sammen til Shatt al-Arab. I følge Bibelen skal det være gjemt masseødeleggelsesvåpen her. Uansett - det er i hvertfall her verdens viktigste oljeinstallasjoner finnes. Bare se på google earth - det er oljeraffinerier og havner hele veien.
Daniels bok har etter min mening mye å si om dette området. Kanskje ikke så dumt å begynne å lete etter Anti-Krist her? |
 |
|
|
knutso
Average Member
Norway
578 Posts |
Posted - 07/11/2008 : 14:00:21
|
Det siste innlegget: http://bki.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2500 tror jeg kan være litt oppklarende. Geitebukken er ikke Aleksander den Store, og det har aldri vært noen stor konfrontasjon ved området Elam, rundt Susa før. I dag er dette området den del av Iran som ligger øst for oljeinstallasjonene innerst i Golfen og som er blitt hele verdens konfliktområde. Det passer svært godt på en som kommer uten å røre bakken fra vest, slik Daniel nevner.
En annen ting er at kanskje bare om ti år vil verden miste interessen for dette området da vi nå må uhyre raskt introdusere alternativer til oljen. Det er store sjanser for at den amerikanske presidentene er geitebukken, men om han er anti-Krist er ikke lett å si.Dette siste er spekulasjon. |
 |
|
|
knutso
Average Member
Norway
578 Posts |
Posted - 07/12/2008 : 05:13:56
|
Vi kan vel være ganske sikre på at Væren er de arabiske land Irak og Iran (eventuelt en leder for dem) da disse landene utgjør Elam. Det var vel mederne og perserne som var væren da man tolket geitebukken som Aleksander den store. Så væren har vært den samme i begge tolkninger, altså først og fremst iranerne. Hvem geitebukken er er vel vanskelig å si. Det kan jo være en som ligner mer på Aleksander den store, f.eks. en fra EU. Da ligger det litt frem i tiden. EU vil jo nå bygge rakettskjold mot Iran.
Vi må også forstå at i den nåværende situasjon er Iran ingenting sammenlignet med USA. De bare skryter av sine våpen som USA kan knuse i løpet av en kveld. Noen konfrontasjon som ligner geitebukk/vær slagsmål er helt utenkelig. Men om noen få år kan nok situasjonen bli annerledes. |
Edited by - knutso on 07/12/2008 05:17:17 |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|